Termin: 31 VII 2023, godz. 18.00
Miejsce wydarzenia: Gdańsk Oliwa, zbiórka przy przystanku autobusowym „Jasia i Małgosi” (w pobliżu Kampusu UG na Wita Stwosza oraz SKM Gdańsk-Przymorze)
Wstęp: bilety 10 zł do nabycia na www.nck.interticket.pl od 12 VII 2023
Wystarczy 20 minut spędzonych wśród drzew, by poprawić swoje zdrowie i samopoczucie. Przebywając w lesie lub parku redukujemy stres, poprawiamy odporność i kondycję psychofizyczną.
NCK zaprasza na wyjątkową kąpiel leśną, podczas której skorzystamy z dobrodziejstw zieleni otaczającej Trójmiasto. W trakcie leśnego spaceru wykorzystamy narzędzia choreograficzne i ruch do podniesienia świadomości własnego ciała oraz uważnego kontaktu z naturą. Zajęcia w otoczeniu drzew uwrażliwią nas i pomogą każdemu z osobna rozwijać indywidualny potencjał ekspresji ruchowej.
Przewodniczkami będą artystki związane z Fundacją Polka dot: Natalia Chylińska, Katarzyna Kania i Katarzyna Pastuszak.
Dla kogo?
Dla wszystkich którzy pragną wzmocnić swój świadomy kontakt z naturą. Zapraszamy osoby powyżej 15 lat.
Co wziąć ze sobą?
Wygodne ubranie, butelka wody i wyciszony telefon :)
Bio prowadzących:
Katarzyna Pastuszak – tancerka/performerka, choreografka i dyrektor artystyczna Amareya Theatre & Guests, adiunkt w Zakładzie Badań nad Sztukami Performatywnymi (IAiA - Uniwersytet Gdański), członkini Pracowni Badawczej Between.Pomiędzy (UG) związana także z CEMiPoS (Sapporo), wice-prezeska Fundacji Polka dot. Autorka i tłumaczka artykułów z zakresu tańca i teatru oraz autorka książki Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała w kryzysie. Jej spektakle były prezentowane m.in. w Japonii, Grenlandii, Norwegii, Turcji, Izraelu, Niemczech, Francji oraz na licznych festiwalach w Polsce. Prowadziła spacery choreograficzne w ramach projektów „Miasto, kocham” (IKM, 2022) i „W ramach tańca: Wrzeszcz” (polka dot, 2021). W działaniach artystycznych porusza się głównie w obszarze nowej choreografii i teatru fizycznego, łącząc poszukiwania ruchowe z aktualnymi nurtami myśli humanistycznej. Interesuje ją polityczność ciała i choreografii.
Natalia Chylińska - performerka, artystka interdyscyplinarna, poruszająca się na przecięciu pracy z ciałem/ruchem, tekstem, materiałem dźwiękowym i wizualnym. Ostatni projekt o charakterze site specific pt. “2nd floor anatomies” (Chylińska/Pastuszak) został zaprezentowany na międzynarodowym festiwalu YPAM w Japonii. Artystka zrealizowała projekty oparte na instant composition w relacji do przestrzeni (site specific), m.in. w ramach Open House Gdańsk, spacerów choreograficznych (IKM, polka dot). Związana z Amareya Theatre & Guests oraz SEED Artists (Sue Schroeder).
Kasia Kania - pracuje jako niezależna choreografka, performerka, tancerka, nauczycielka akademicka. Mieszka i pracuje pomiędzy Polską a Niemcami, co nieuchronnie wpływa na jej artystyczne wybory, ekonomiczną sytuację i emocjonalne więzi, ale nieustannie kontynuuje poszukiwanie sposobów na tworzenie sztuki „międzynarodowo”. W 2014 r. ukończyła studia na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu (AST Kraków). Edukację taneczną zdobywała również w Tel Avivie (Kibbutzim Collage of Education) oraz w VSMU Bratislava. Jej doświadczenie zawodowe to głównie tworzenie choreografii opartej na współautorstwie, w której głównym wątkiem jest przyjęcie krytycznego i feministycznego punktu widzenia na emancypacyjny potencjał tańczącego ciała.
Wydarzenie na Facebooku