Praktyczna wiedza, konkretne informacje, program dopasowany do potrzeb uczestników – tym kieruje się Nadbałtyckie Centrum Kultury, przygotowując pilotażową edycję warsztatów promocji wydarzeń kulturalnych.
Dwudniowe warsztaty skierowane są do pracowników instytucji i organizacji zajmujących się w regionie woj. pomorskiego realizacją wydarzeń kulturalnych o różnym zasięgu, wielkości i charakterze. Nawet najmniejsza lokalna impreza wymaga wykorzystania jakiejś formy promocji: zapowiedziana z sukcesem buduje publiczność, dobry wizerunek instytucji i dodaje entuzjazmu do realizacji kolejnych – być może coraz odważniejszych – projektów.
Program warsztatów dopasowany jest do warunków panujących w niewielkich ośrodkach kultury. Rozumiejąc ograniczenia kadrowe i budżetowe, zaproponujemy bezpłatne narzędzia, które ułatwiają samodzielne tworzenie i obróbkę różnego rodzaju treści (tekst, grafika, zdjęcia, filmy).
Podczas warsztatów zaproszeni eksperci opowiedzą i pokażą m. in.:
-
dlaczego tekst opisujący wydarzenie jest ważny i jak przygotowywać opisy dostosowane do różnych mediów i odbiorców
-
jak samodzielnie zaprojektować estetyczne i funkcjonalne elementy graficzne (ulotki, plakaty, grafiki do wykorzystania w mediach społecznościowych itd.)
-
jak stworzyć interesującą relację fotograficzną i dokumentację wideo wydarzenia
-
jak efektywnie korzystać z mediów społecznościowych i na które z nich postawić w pracy promocyjnej
-
jak przygotowywać czytelne i widoczne materiały promocyjne spełniające wymogi dostępności
Poszczególne części warsztatu poprowadzone zostaną przez Monikę Serafin (planowanie promocji, media społecznościowe, strony www, podstawy brandingu), Olę Halicką (opracowywanie tekstów), Kasię Zwierzyńską – Bang Bang Design (opracowywanie materiałów graficznych), Anię Domańską (dokumentacja fotograficzna, filmy).
W zajęciach weźmie udział 20 uczestników/uczestniczek wyłonionych w ramach naboru prowadzonego latem 2021 roku.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.
